بسیج سازندگی ناحیه چناران

طبقه بندی موضوعی



امروز یک جنگ واقعی شکل گرفته و هر فرد، هر تشکل، هر دانشجو، هر طلبه باید وظیفه خودش را در این جنگ پیدا کند.

باید مشخص بشود که قرار است در این جنگ چه نقشی ایفاء کند؟ نمی‌شود گفت جنگ است اما این جنگ مسئول دارد و مسئولین به تنهایی بروند جنگ را پیش ببرند!

در زمان دفاع مقدس کسی نمی‌گفت نیروهای مسلح وظیفه دارند به تنهایی بروند و جنگ را اداره کنند بلکه هر فردی متناسب با استعداد، توانمندی‌ها و امکاناتی که داشت برای خودش وظیفه‌ای تعریف می‌کرد.

برگزاری اردو برای بالا بردن توان نیروهای انقلابی خوب است اما کافی نیست و باید در اردوهای آموزشی به طراحی عملیات های دانشجویی برای نقش آفرینی مثبت در دانشگاه و جامعه پرداخت.

گاهی اوقات افراد مختلف سوال می کنند که در شرایط فعلی و در این جنگ اقتصادی و روانی دشمن، چه کاری از ما برمی آید و ما چه کمکی می توانیم انجام دهیم؟ اما وقتی در جواب گفته می‌شود مثلا در حوزه تخصصی و استعداد و توانایی‌هایی که دارید می توانید این کارها را انجام بدهید، می‌گویند مگر با این کار ما مشکلات مملکت حل می‌شود؟ 

در جنگ هم قرار نبود که مثلاً با یک آر پی جی که یک رزمنده شلیک می کرد، تمام مشکلات جبهه حل بشود.

باید مشخص شود اردویی که آمدید، به قصد کدام خرمشهر است؟ کدام خرمشهر را می‌خواهید آزاد کنید و مختصات آن چیست؟

وظیفه نسل امروز این است به گونه ای اقدام کند که دشمن را برای همیشه از گزینه اقتصادی و فشار اقتصادی ناامید کند، این به معنی عملیات موثر علیه دشمن در جنگ اقتصادی است. 

اگر می‌بینید دشمن ۳۰ سال است به سراغ گزینه نظامی نمی‌آید، به دلیل این است که در دفاع مقدس جانفشانی ها شد تا دشمن در عمل به این نتیجه رسید که گزینه ی نظامی جواب نمی‌دهد. 

دولت سایه ترجمان وظیفه دینی و انقلابی یک فرد است و منحصر به هیچ کس نیست. وقتی ما از امر به معروف و نهی از منکر و اصل ۸ قانون اساسی صحبت می کنیم و می گوییم امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه دینی است، یعنی هر فردی در یک جامعه دینی نمی‌تواند نسبت به روند امور بی‌تفاوت باشد و نسبت به تمامی مسائل جامعه وظیفه دارد.

  • عارف عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی