بسیج سازندگی ناحیه چناران

طبقه بندی موضوعی

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است




جزوه #زخم_کجاست
 تهیه شده توسط قرارگاه شهید احمدی روشن
♨️ بیانی ساده از ریشه مشکلات اقتصادیِ فعلی کشور

محتوای ارائه شده در نشست هم اندیشی جنگ اقتصادی



  • عارف عباسی


سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته حتی یک روز از توطئه های دشمن مصون نمانده و این قضیه قابل قیاس با هیچ کشوری نیست.

به گزارش خبرگزاری سازمان بسیج سازندگی، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین در جمع مدیران بسیج سازندگی استانها گفت: انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته حتی یک روز از توطئه های دشمن مصون نمانده و این قضیه قابل قیاس با هیچ کشور و دوران دیگری نیست.



سردار غیب پرور با اشاره با اهمیت کار یگان های مختلف در جنگ تحمیلی گفت: در زمان جنگ همه رزمندگان از جایگاه و منزلت بالایی در بین مردم و مسئولین برخوردار بودند، اما برخی ها مثل رزمندگان اطلاعات عملیات، شناسایی و تخریب جلوه و شخصیت خاصی داشتند. منشاء محبوبیت این مجاهدان پیشگامی در نبرد با دشمن بود. بنده باور دارم که رزمندگان و جهادگران بسیج سازندگی در حال حاضر هم در خط مقدم مبارزه با استکبار قرار دارند.


  • عارف عباسی

 بمناسبت دهه کرامت وولادت امام رضا علیه السلام اعزام ۸ گروه جهادی دانش آموزی تعداد۳۸۵ نفر روز محلات ۴۵۰ نفر روز و۵۳ نفرطلاب حوزه علمیه و کارشناسان جمع کل ۸۸۸ نفر روز در۸عرصه : کشاورزی ودامپزشکی. بهداشت و درمان و هلال احمر وبینایی سنجی و شنوایی سنجی، خدمات رسانی، فنی حرفه ای مهارتی، کلاسهای مشاوره ای وسبک زندگی اسلامی، اصلاح الگوی مصرف،احکام و قرآنی ،سرود ،خیاطی و بافندگی ، بهسازی و زیبا سازی مدرسه طراحی، نقاشی و تعمیر میز و نیمکت خطاطی، عمرانی و طرح همگام با کشاورز اقتصاد مقاومتی وصنایع دستی ،ورزشی وفرهنگی و...فعالیت نمود


  • عارف عباسی


مشهد- ایرنا- رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: ظرف سه نخست امسال ۳۰ هزار نفرروز در اردوهای جهادی این استان مشارکت صورت گرفت که در این میان بیشترین تعداد به اردوهای جهادی سه روزه اختصاص داشته است.

محمد روحانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت ۱۶ هزار و ۴۷۶ نفرروز در اردوهای جهادی سه روزه مشارکت صورت گرفت. مشارکت در اردوهای جهادی هفت روزه نیز هفت هزار و ۲۰۳ نفرروز بود. 

وی ادامه داد: چهار هزار و ۱۸۲ نفرروز مشارکت در اردوهای جهادی یک روزه و هزار و ۴۴۰ نفرروز مشارکت در اردوهای جهادی ۱۰ روزه طی این مدت در سطح خراسان رضوی صورت ثبت شد. 

  • عارف عباسی



امروز یک جنگ واقعی شکل گرفته و هر فرد، هر تشکل، هر دانشجو، هر طلبه باید وظیفه خودش را در این جنگ پیدا کند.

باید مشخص بشود که قرار است در این جنگ چه نقشی ایفاء کند؟ نمی‌شود گفت جنگ است اما این جنگ مسئول دارد و مسئولین به تنهایی بروند جنگ را پیش ببرند!

در زمان دفاع مقدس کسی نمی‌گفت نیروهای مسلح وظیفه دارند به تنهایی بروند و جنگ را اداره کنند بلکه هر فردی متناسب با استعداد، توانمندی‌ها و امکاناتی که داشت برای خودش وظیفه‌ای تعریف می‌کرد.

برگزاری اردو برای بالا بردن توان نیروهای انقلابی خوب است اما کافی نیست و باید در اردوهای آموزشی به طراحی عملیات های دانشجویی برای نقش آفرینی مثبت در دانشگاه و جامعه پرداخت.

گاهی اوقات افراد مختلف سوال می کنند که در شرایط فعلی و در این جنگ اقتصادی و روانی دشمن، چه کاری از ما برمی آید و ما چه کمکی می توانیم انجام دهیم؟ اما وقتی در جواب گفته می‌شود مثلا در حوزه تخصصی و استعداد و توانایی‌هایی که دارید می توانید این کارها را انجام بدهید، می‌گویند مگر با این کار ما مشکلات مملکت حل می‌شود؟ 

در جنگ هم قرار نبود که مثلاً با یک آر پی جی که یک رزمنده شلیک می کرد، تمام مشکلات جبهه حل بشود.

  • عارف عباسی


سرهنگ مصطفی پور با اشاره به اینکه بسیج سازندگی ناحیه چناران در تابستان امسال برنامه ریزی برای 36 گروه جهادی شامل (محلات 11 گروه دانش آموزی 15 گروه و کانون مهندسی 10 گروه کشاورزی ) را با اعزام 2450 نفر داشته است

افزود درحال حاضر از اول تابستان با اعزام بیش از 12 گروه جهادی به مناطق محروم و روستاهای بخش مرکزی و بخش گلبهار چناران در عرصه های مختلف خدمات رسانی بیش از 1200 نفر روز فعالیت دارد.

  • عارف عباسی