بسیج سازندگی ناحیه چناران

طبقه بندی موضوعی


مشهد- ایرنا- رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: ظرف سه نخست امسال ۳۰ هزار نفرروز در اردوهای جهادی این استان مشارکت صورت گرفت که در این میان بیشترین تعداد به اردوهای جهادی سه روزه اختصاص داشته است.

محمد روحانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت ۱۶ هزار و ۴۷۶ نفرروز در اردوهای جهادی سه روزه مشارکت صورت گرفت. مشارکت در اردوهای جهادی هفت روزه نیز هفت هزار و ۲۰۳ نفرروز بود. 

وی ادامه داد: چهار هزار و ۱۸۲ نفرروز مشارکت در اردوهای جهادی یک روزه و هزار و ۴۴۰ نفرروز مشارکت در اردوهای جهادی ۱۰ روزه طی این مدت در سطح خراسان رضوی صورت ثبت شد. 

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی ۱۳۰ مورد مرمت بنا، ۲۷ مورد تکمیل و ۳۸ مورد ساخت پروژه های عمرانی، ۶۳۰ فعالیت مربوط به دامپزشکی و نیز ویزیت رایگان ۱۱ هزار و ۶۱ نفر را از اقدامات صورت گرفته توسط جهادگران در این استان برشمرد.

وی گفت: ظرف سه ماه نخست پارسال نیز ۲۸ هزار نفرروز مشارکت در در اردوهای جهادی خراسان رضوی ثبت شده بود. 

اردوهای جهادی فعالیتی است که در چارچوب آن گروههای دانشجویی، دانش آموزی یا طلاب با حضور در مناطق محروم بطور داوطلبانه به انجام فعالیتهای فرهنگی، آموزشی، خدماتی و عمرانی می پردازند. در این چارچوب هر یک از جهادگران بنابر ظرفیت و توانایی خود انواع خدمات همچون انجام کارهای عمرانی مورد نیاز منطقه، خدمات کشاورزی، پزشکی درمانی، آموزشی تحصیلی و دیگر موارد را در کنار فعالیتهای فرهنگی ارائه می دهد. فرهنگ سازی در حوزه کار و تعاون اجتماعی، تلاش برای محرومیت زدایی، پالایش فردی و ارتقا روحیه افراد برای تلاش سازنده در مسیر ارزشهای اجتماعی از جمله دستاوردهای اردوهای جهادی هستند که به همت بسیج سازندگی ساماندهی و اجرا می شوند.

  • عارف عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی