بسیج سازندگی ناحیه چناران

طبقه بندی موضوعی

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است


جلبک علاوه بر کاربرد های فروانش و ایجاد درآمد بالا، سرمایه ی بسیار کمی برای پرورش آن نیاز است. امروزه جلبک بازاری بسیار گرم و مشتریان  زیادی دارد. ریسک فعالیت در پرورش جلبک صفر می باشد شما بدون هیچ سختی و دغدغه ای می توانید این کار را راه اندازی کنید .

  • عارف عباسی


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج سازندگی، سردار محمد حسین سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به درخشش گروه های جهادی بسیج سازندگی در رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج اظهار داشت: انسجام و سازماندهی و تقویت گروه های جهادی و سازندگی در کشور موجب شد تا رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان اعلام کنند که باید استفاده حداکثری از این ظرفیت در آئین نامه های قانونی در نظر گرفته شود.

 

  • عارف عباسی


حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در آئین تکریم و معارفه مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران امروز بعد از ۴۰سال، با وجود دشمنی‌های استکبار همچنان زنده است، گفت : با نگاهی به تاریخ انقلاب‌های جهان ، به‌روشنی درخواهیم یافت که اکثر آن‌ها مدتی بعد دچار انحراف شده و از مسیر خارج شدند اما  انقلاب اسلامی  پس از چهار دهه، در مسیر اصلی خود با قوت گام بر می دارد.

  • عارف عباسی


در گردهمایی بسیجیان در ورزشگاه آزادی در روز پنجشنبه که با حضور رهبر معظم انقلاب و سخنرانی ایشان تبدیل به حماسه ای ماندگار در تاریخ شد نکاتی وجود داشت که توجه به این نکات می تواند در موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران در آینده تاثیرگذار باشد .

رهبر انقلاب در ابتدای سخنانشان به وجود مشکلات اقتصادی و تنگی معیشت مردم اشاره داشتند و خروج از خمودگی و بی عملی و احساس وظیفه و تکاپوی نخبگان را از نشانه های مثبت اقدام در جهت رفع این مشکلات برشمردند و از شکل گیری ده هزار گروه جهادی به عنوان سرمایه ای عظیم و مژده ای مبارک نام بردند که نوید موفقیت آینده را به همراه دارند .

  • عارف عباسی


 دکتر حجت الله عبدالملکی در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج سازندگی با بیان ظرفیت های نهفته در گروه های جهادی اظهارداشت : با توجه به ظرفیت های موجود در کشور اما  به علت ضعف در ساختار مدیریتی دستگاه ها ونهادها تا کنون شاهد استفاده بهینه و درست از این ظرفیت ها نبودیم واز لحاظ کمی ما با محدودیت هایی رو به رو هستیم ، نیروانسانی سازمان ها و نهادها محدود است و به لحاظ انگیزه نیز شاید انگیزه کافی در آنها نباشد.

  • عارف عباسی

افزودن تصویر از طریق آدرس


روز پنجشنبه گذشته ورزشگاه آزادی دوباره شاهد حضور ۱۰۰ هزار نفر بود. اما با رنگ و بوی بسیار بسیار متفاوت تر از مسابقات فوتبال به خود داشت، پیر و جوان، زن و مرد، متخصص و صاحب تجربه، دانش آموز و دانشجو، طلاب و رزمندگان همه و همه آمده بودند برای دیدار روی یار تا مرحله دوم رزمایش محمدرسول الله ۲ را رقم بزنند در این تجمع باشکوه رهبر فرزانه انقلاب سخنانی ژرف و پر محتوا بیان نمودند که می توان آن را ترسیم راه ۱۰ ساله برای بسیج و کشور دانست.مسیری که موانعی دارد و حضرت امام خامنه ای دامت برکاته ضمن اشاره به این پیج و خم ها جوانان کشور را راه علاج خروج از بن بست می دانند.

تا جایی که در چهل سال اول انقلاب نیز انرژی، انگیزه و پشتکار همین جوانان ایران اسلامی را از همه موانع عبور داده و کشور عزیزمان تبدیل به یکی از قدرت های بزرگ منطقه و جهان شده است.

و حتی معظم له با مقایسه تجمع  دهه ۶۰ و ۹۰ هر دو تجمع ۱۰۰ هزار نفری جوانان بسیجی را یکی از رموز موفقیت کشور دانستند و حتی تجمع امسال در موقعیت حساس کنونی که شامل عربده کشی سران استکبار از یک طرف و از یک سو قدرت نمایی جوانان مومن و پیروزی های پیاپی آن ها، مشکلات اقتصادی و از طرفی حساس شدن نخبگان کشور برای حل این مشکلات همه و همه حساسیت را بیشتر می کند.

اما نکته مهم و اساسی جلو دار بودن جوانان جهادگر هم در جهاد سازندگی سابق و هم در بسیج سازندگی حاضر است. جوانانی که هم قسم شده اند برای خدمت رسانی به ولی نعمتان انقلاب و این هسته های گروه های جهادی که شماره آنها به ۱۰ هزار رسیده و حالا مایه مباهات ملت هستند، یکی از برگ های برنده در میدان مبارزه در جنگ نرم خواهند بود. این جوانان که هم صاحب فکرند و هم انگیزه همه را به تحریک وا می دارند.

اشراف و اشاره دقیق فرمانده کل قوا به توان گروه های جهادی به پشتوانه ساماندهی و سازماندهی توسط بسیج سازندگی در انجام صدها هزار کار مهم در نقاط دور دست، آنهم برحسب نیاز مردم، خود یک روش مدیریتی بوده و این یک سرمایه عظیم و به فرموده معظم له، اینها مژده آینده کشور هستند.

آری اگر مسئولین کشور درک بهتری نسبت به توان اجرایی گروه های جهادی داشته باشند بی شک شاهد چندین و چند برابری ارائه خدمات به مردم می شویم، البته بکارگیری ۱۰ هزار گروه جهادی یعنی یکی از اولین مولفه های مدیریت، زیرا این جوانان از همه اقشار جامعه می توانند مردمی ترین امتداد دستگاه های اجرایی باشند.

ظرفیتی که بسیج با گسترده بالای خود دارد،  از سطح عالی مدیریتی تا پایگاه های بسیج روستاهای دور افتاده، از استاد دانشگاه گرفته تا دانش آموز، پزشکان مجاهد هستند تا همسران شهدا و... این نعمت بسیار ذی قیمت انقلاب اسلامی که این تفکر به کشور های دیگر هم صادر شده، باید آن را به خوبی قدر دانست.

شناسایی ۴۳۰ قطب صنایع تبدیلی، سازماندهی ۱۰ هزار هسته گروه های جهادی، راه اندازی بیش از ۱۴۰ هزار کارگاه اقتصاد خرد،  ثبت رکورد جهانی در واکسیناسیون طیور بومی، انجام صدها کار در نقاط محروم و دور دست و ده ها کار و سرمایه دیگر، ظرفیت های عظیم بسیج سازندگی می باشد که باید آن را به خوبی شناسایی و شاخص سازی نمود.

به عنوان مثال فقط در مرحله اول رزمایش خدمت بسیج شاهد ارائه خدمت بیش از ۶۰۰/۸ گروه در اقصی نقاط کشور بودیم آن هم درکمتر از یک ماه با مجاهدت همه افراد، همه سلیقه ها، همه جناح ها، همه و همه بسیج شده بودند برای خدمت و این یعنی یک دستاورد بزرگ نظام که به مطالبات حضرت امام خامنه ای لبیک بگویند.

شاید در دل ما وضعیت کنونی جامعه یک مسئله باشد اما هر بار که ولی امر مسلمین جهان و فرمانده قلوب مردم ایران اسلامی و ظلم ستیزان دنیا، لب می گشاید صحبت از فرصت و آینده روشن می نماید و این خیلی مهم است، می توان فهمید مژده آینده بهتر و پیروزی های دهه ۶۰ با جوانان دهه ۹۰ تکرار خواهد شد و فقط ما باید سرباز گوش به فرمان خوبی باشیم./ فرشاد عالی

  • عارف عباسی