بسیج سازندگی ناحیه چناران

طبقه بندی موضوعی


در گردهمایی بسیجیان در ورزشگاه آزادی در روز پنجشنبه که با حضور رهبر معظم انقلاب و سخنرانی ایشان تبدیل به حماسه ای ماندگار در تاریخ شد نکاتی وجود داشت که توجه به این نکات می تواند در موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران در آینده تاثیرگذار باشد .

رهبر انقلاب در ابتدای سخنانشان به وجود مشکلات اقتصادی و تنگی معیشت مردم اشاره داشتند و خروج از خمودگی و بی عملی و احساس وظیفه و تکاپوی نخبگان را از نشانه های مثبت اقدام در جهت رفع این مشکلات برشمردند و از شکل گیری ده هزار گروه جهادی به عنوان سرمایه ای عظیم و مژده ای مبارک نام بردند که نوید موفقیت آینده را به همراه دارند .

از دیگر نکات سخنان معظم له که ریشه در تاریخ اسلام و صدر اسلام دارد و منطبق با عقل و منطق نیز می باشد حضور و فعالیت جوانان در میدان های مختلف و استفاده از آنها به عنوان عناصر موثر و راهگشا و موتور پیش برنده در جامعه است . در صدر اسلام نیز جوان مقتدر و پرآوازه ی اسلام علی علیه السلام هر وقت فرماندهی جنگ های پیامبر صلوات الله علیه را بر عهده می گرفت آن جنگ با فتوحات همراه می شد و در دوران هشت ساله ی دفاع مقدس نیز الگوگیری از همین روش موجب شکست ناپذیری و غلبه ی رزمندگان اسلام بر دشمن گردید و به تعبیر رهبر انقلاب همین جوان ها توانستند معجزه آفرین شوند.

نکته ی حائز اهمیت دیگر در این سخنرانی عدم وجود بن بست در کشور است. اگرچه موانع زیادی در مسیر پیشرفت وجود دارد اما به آن معنا نیست که راه ها بسته شده است و دیگر راهکاری برای حصول پیروزی و خروج از مشکلات وجود ندارد بلکه با عزم راسخ و تلاش و مجاهدت شبانه روزی و تکیه بر ایمان و تقوا نصرت خداوند و رزق لا یحتسب الهی نصیب ملت خواهد شد. نباید ظهور پیچ و خم در جاده، ما را مجبور به پناه بردن به دشمن کند زیرا دشمن اگرچه در ظاهر نقش پناهگاه را بازی می کند اما در حقیقت او مانند دره ای عمیق است که ما را به سمت مرگ می کشاند . رهبر انقلاب شناخت عرصه ی تهاجم دشمن و تشخیص درست نقاط تهاجم را مهم دانستند و از ثبات سیاسی و امنیت اجتماعی و وحدت ملی و پایبندی به اصول انقلاب به عنوان عناصر قدرت نام بردند که به کمک آن ها می توان دشمن را وادار به عقب نشینی و شکست نمود و در ادامه با صحبتی کنایه آمیز و طنز تصور غلط براندازی جمهوری اسلامی توسط سردمداران استکبار را به خواب پنبه دانه دیدن شترتشبیه کردند و محاسبه ی دشمن در شناخت ملت را اشتباه و احمقانه دانستند. در انتها باید دانست با ترسیم نمودار داشته های خود از جمله جوانهای مومن و توانا ظرفیت های طبیعی فراوان و توانایی اقتصاد ملی برای شکست تحریم و با تبعیت از امر ولی می توان مسیر تکریم مقاومت چهل ساله ی ایران عزیز را با قدرت ادامه داد و پیش رفت .

 

  • عارف عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی