بسیج سازندگی ناحیه چناران

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است




سردار نعمان غلامی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه بسیج سازندگی از سال ۱۳۹۲ به بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغال به صورت جدی وارد شده است، گفت: محوریت آن بحث ایجاد واحدهای کوچک مخصوصاً در حوزه امنیت غذایی بوده است. رئیس بسیج سازندگی افزود: طی پنج سالی گذشته به‌طور میانگین ۲۹ هزار واحد کوچک و به عبارتی بیش از ۱۴۵ هزار واحد کوچک در حوزه اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد شده است. 



وی با بیان اینکه این واحدها با کمک منابع بانکی از جمله بانک مهر اقتصاد ایجاد شده‌اند، گفت: هدف بسیج سازندگی در این زمینه کمک به دولت و همچنین الگوسازی واحدهای ایجاد شده و تکثیر آنها بوده است. 



رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه میانگین تسهیلات پرداختی به این بنگاه‌‌‌ها ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان بوده است، گفت: این تسهیلات با سود ۱۶ درصد پرداخت شده، ضمن اینکه در یک سال گذشته تسهیلات با سود ۱۰درصد به متقاضیان پرداخت شده است. 


  • عارف عباسی



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی به نقل از ایسنا، سرهنگ علی حسینی شامگاه دوشنبه در گردهمایی جهادگران اردوهای جهادی در سالن همایش‌های شهرداری قم عنوان کرد: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های جهادی بر پایه سازندگی استوار است.


معاون دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) افزود: اردوهای جهادی نفش مهمی در محرومیت زدایی و سازندگی در مناطق محروم و دورافتاده دارند.


وی تصریح کرد: جهادگران بسیجی در طول انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس و سازندگی‌های بعد از جنگ تحمیلی نقش بسزایی داشتند.


حسینی اظهار کرد: تشکیل سازمان بسیج سازندگی با صدور فرمان رهبری گام مهمی در عرصه سازندگی و عمران و آبادانی بود.

وی بیان کرد: جوانان بسیجی و جهادگر پایبند به ارزش‌های اخلاقی و ولایت مدار و متدین و منظم و جان بر کف هستند.

  • عارف عباسی




محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم از مهم‌ترین وظایف بسیج سازندگی در استان‌های کشور به شمار می‌رود، اما وجود برخی مشکلات از جمله غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به بهترین نحو، کمک به دولت در انجام پروژه‌ها و مباحث اقتصاد مقاومتی در کشور که همواره از تأکیدات همیشگی مقام معظم رهبری است...


سبب شد تا این موضوعات مهم به صورت ویژه در دستور کار ویژه بسیج سازندگی کشور قرار گیرد. موضوعی که موجب شد روزگذشته جانشین رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به این سه مأموریت که در راستای منویات مقام معظم رهبری است از برنامه‌های ویژه این سازمان در این راستا خبردهد.

سال ۷۵ و در پی پیشنهاد مقام معظم رهبری برای رفع مشکلات مردم مناطق محروم کشور بسیج سازندگی تشکیل شد و برنامه‌های ویژه‌ای را در این راستا در دستورکار خود قرار داد. این درحالی بود که سال ۱۳۷۹ آغاز کار گروه‌های جهاد سازندگی در ایران بود که در این مدت این سازمان مردم نهاد توانست در استان‌های محروم کشور اقدامات قابل توجهی را به سرانجام برساند. از آنجا که کوتاه‌مدت و زودبازده بودن طرح‌های جهادی، فراگیر و گسترده بودن، نداشتن پیچیدگی‌های تخصصی و نیز عمومی و عام‌المنفعه بودن از ویژگی‌های طرح‌های بسیج سازندگی است، لذا این مهم توانسته است جایگاه ویژه‌ای در کشور پیدا کند.

آمار‌های بسیج سازندگی کشور نشان می‌دهد تاکنون ۸ هزار و۸۰۰ گروه سازندگی مردمی در کشور تشکیل‌شده که بیش از ۱۰۰ هزار پروژه عمرانی و خدمت‌رسانی را طراحی و اجرا کرده‌اند و با گسیل سالانه هزاران دانشجوی پزشکی و کشاورزی به روستا‌ها کمک بسیاری به امر بهداشت و کارآفرینی روستایی کرده‌اند. در طول سال‌های گذشته بسیج سازندگی توانسته است با تشکیل بیش از ۸ هزار و۸۰۰ گروه جهادی مردمی، حدود ۱۳۳ هزار پروژه مورد نیاز روستاییان را به‌واسطه جمعیت جهادگر آغاز کند و به پایان برساند.

 
  • عارف عباسی

این کارِ اردوهاى هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگى یکى از برکاتش خدمت‌رسانى است که میلیونها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند میشوند. خودِ حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه‌ى روستائى، در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه‌ى قرآن است؛ آنها را به دین، به انقلاب، به معنویت، سوق میدهد. «کونوا دعاة النّاس بغیر السنتکم»؛ شما با عمل خودتان مردم را به ایمان، به اسلام، به دین دعوت میکنید. این خدمت‌رسانى است؛ خدمت‌رسانى مادى و خدمت‌رسانى معنوى. از این مهمتر، خدمتى است که شما به خودتان میکنید؛ استعدادهاى درونى خودتان را فعال میکنید.

فایده‌ى بعدی این است که وقتى شما در یک محیطى حاضر میشوید؛ در نقاط دور از دسترس، در میان مردم محروم مشغول کار میشوید، جوانى که در آنجاست، از شما الهام میگیرد و شما میشوید سفیر تلاش و کار و خدمت و جهاد و مجاهدت. «من احیاها فکانّما احیا النّاس جمیعا» شما دلها را زنده میکنید؛ فایده‌ى بزرگى است. فوائد فراوانى در این کار هست. این جریان عظیم را حفظ کنید.

بیانات در دیدار جهادگران بسیج سازندگى

  • عارف عباسی